Mein Bericht über Riechers‘ Verletzung der KVR wurde inzwischen bestätigt:
Renault Captur has been given a giving them a 20 minute time penalty for a rules infringement off the TSS in the Strait of Gibraltar. They reported that they had had a rudder issue at the time which had caused them to stray into the TSS.
https://www.thedailysail.com
Die Bestrafung beruht also darauf, dass gegen die Regeln des Traffic Separation Scheme TSS verstossen wurde.
A Traffic Separation Scheme or TSS is a traffic-management route-system ruled by the International Maritime Organization or IMO. The traffic-lanes (or clearways) indicate the general direction of the ships in that zone; ships navigating within a TSS all sail in the same direction or they cross the lane in an angle as close to 90 degrees as possible.
YACHT und Segelreporter tapsen hinsichtlich des Regelverstosses im Dunkeln 🙂
YACHT: “ Nach Ansicht der Rennleitung hatten Riechers/Audigane die Passage nicht regelkonform in Ost-West-Richtung, sondern mit Süd-West-Kurs durchquert.“
SR : „Die Rennleitung hat protestiert, weil sie einen Regelverstoß bei der Passage der Straße von Gibraltar moniert. Demnach soll „Renault Captur†die Wasserstraße zu weit südlich gequert haben.“